Tuesday 21 January 2014

Perhimpunan Rasmi Kali ke-2

Tarikh: 21 Januari 2014
Hari: Selasa
Tempat: Dewan Terbuka SSNSMKSK.
Masa: 7.40 hingga 8.20 pagi

Catatan:
1. Guru Bertugas Mingguan : Pn Badariah Awal, Pn Minah Wahab, Pn Gunavathy, dan En Hishamudin.
2. Guru Kaunselor (Pn Lailawati) menyampaikan beberapa perkara:
    a) Pelajar Tingkatan 3 : Ceramah Motivasi akan diadakan pada 22 Januari 2014 (Rabu) di Bilik Tayang           pada jam 7.40 pagi.
    b) Pelajar Tingkatan 5 : Ceramah Motivasi akan diadakan pada 22 Januari 2014 (Rabu) di Pusat Sumber         pada jam 7.40 pagi.
    c) Majlis Akur Janji Bagi Calon PPMR 2014 akan diadakan sepertti ketetapan berikut:

    d) Pelajar Tingkatan 4:  Sesiapa yang berminat untuk mengikuti sesi temuduga bagi kemasukan ke Kolej           Vokasional (ILP Selandar) sila berjumpa Pn Lailawati untuk mendapatkan borang.

3. GPK Hal Ehwal Murid (En Baharim Bin Md Yassin) menyampaikan beberapa perkara:
     a)Pemakaian Pelajar : Surat makluman kepada ibu bapa akan dikeluarkan kepada 31 orang pelajar                 yang telah dikenalpasti masih berpakaian tidak sesuai seperti yang telah ditegaskan sejak awal sesi                 persekolahan lagi (baju ketat dan sebagainya).
     b)Waktu Rehat: Pelajar dilarang membeli makanan di luar waktu rehat dan juga di luar kawasan sekolah           (terdapat aduan daripada pengusaha kantin)
     c) Ponteng Sekolah: Beberapa pelajar yang tinggal di luar asrama didapati kerap ponteng sekolah                      terutamanya pada Rabu.Pelajar telah diberi amaran dan tindakan akan dijalankan oleh j/k disiplin                  sekolah.
     d) Sekolah Ganti : Surat edaran untuk makluman ibu bapa telah dieadarkan. Diharap agar pelajar                      dapat memaklumkan kepada ibu bapa masing-masing.
    e) Bantuan Khas Awal Persekolahan 1 Malaysia

4.Tuan Pengetua (Tn Hj Daud Bin Abdull) menyampaikan beberapa perkara:
    a)  NILAM (Nadi Ilmu Amalan Membaca)






























b) Keceriaan Bilik Darjah:
Tuan pengetua menyarankan agar satu Piala Pusingan Keceriaan Bilik Darjah diadakan bagi meningkatkan semangat menceriakan bilik darjah.
c) Papan Kenyataan:
Diharapkan semua papan kenyataan dikemaskini dengan kadar yang segera oleh semua pihak yang terlibat.

No comments:

Post a Comment